11/13/2014

Alcatraz tour Nov 13th 2014 アルカトラズ島

Buy my work Instagram

Alcatraz tour Nov 13th 2014
アルカトラズ島、11月13日 2014年

I have been there before but I heard that there is the Ai Wei Wei show on the island so I bought tickets and went with my hostel friend.
以前に行ったことがありましたが、アイウェイウェイ展がいいと聞いたのでホステルの友達と行きました。

I took so many photos of the place and the show so here in this blog I just show the photos of the island except Ai Wei Wei show.
沢山写真を撮ったので、こちらのサイトには、島の景色のみをアップして、アイウェイウェイの写真とビデオは別ブログにのせます。

I will post the Ai Wei Wei works and video on my other art blog.

I separated with my friend and concentrated seeing the show, and I lost with her.
アートに集中していたら、途中で友達とはぐれてしまいました。

I was waiting for a while, but the atmosphere of the jail make me sick after all.
しばらく待っていて3時台のフェリーで一人で帰りましたが、後で友達はバスの時間があるので先に帰ったとわかりました。しばらくいたら、刑務所の雰囲気で気分が悪くなってきました。

Later I found that she left early because she had the bus to catch to Seattle.

But the vegetation and nature is very beautiful. And it was good to be out of the busy city of San Francisco sometime. It was so many people coming and very touristy though....
でも景色や自然の花などはきれいでした。たまに忙しいサンフランシスコ市内から逃れるのはいいものでした。といっても観光客が沢山いましたが。。

with my friend Kristi 

インディアンが島を占拠していた時の名残。

古い施設が補修されながらそのままに残っています。
以前は人も住んでいたらしいです。


He is a such an actor. Maybe he is an actor. He does very good guide!
なかなかガイドさん演技がうまかったです。

島のきれいな花が咲いています。







Looking at Bay Bridge across the ocean.
向こう側にベイブリッジが見えます。


Peace and Freedom Welcome.
Home of the Free Indian ....

多分ソルサリーとからの船。

以前住んでいた人がボランティアで花を育てているようです。

ボイラー?何かのトンネル。

元のシャワールーム。むき出し?!

独房

決まった時間しかドアは開かないようになっていて、上の人は下にも自由に降りれません。

It might be dark like this at night.... 

一応ライトもついています。


シャレで時計のあるエリアを「タイムズスクエアー」と呼んでいました。
この洒落っ気がアメリカ人っぽい。

病院棟。写真を撮ったらなぜか緑系の光が。。
これは怖い。。

病人を入れる風呂。

病人用のトイレ。

病棟。霊感かどうかわからないが気分が悪くなって来た。。(>_<) 





元図書室
やることがないので、本を読んで勉強したり、楽しんだり出来たようだ。

本棚の一部。


Some inmates were very artistic. 


Golden Gate Bridge was touching me. 



どこに行くのか。。


電話室のオペレーター。

ここから各部屋に指令を出す。









Bay Bridge

San Francisco downtown... And other boats. 




No comments:

Post a Comment

rakuten travel, amazon instant

FB San Francisco page